Rekisteri- ja tietosuojaseloste ja vuokrausehdot

1. Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on Soulvette Oy henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 01.06.2018. Viimeisin muutos 16.01.2024.

1. Rekisterinpitäjä

Soulvette Oy Y-tunnus: 3313356-3 , Somerniemen kirkkotie 26, 31470 Somerniemi

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

Juha Stenman, Sähköpostiosoite: info@suvilahdentila.fi

3. Rekisterin nimi

Soulvette Oy sidosryhmärekisteri

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on asiakassuhde, työsuhde tai joissain tapauksissa henkilön suostumus.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ovat: – asiakkaan tilausten käsittely ja toimitus tai palvelun tuottaminen asiakkaalle – toiminnan ja palveluiden kehittäminen – asiakassuhdeviestintä ja asiakassuhteen ylläpito – rekrytointi – oikeudellisten velvoitteiden täyttäminen (mm. kirjanpitolain osalta) – markkinointi (ainoastaan asiakkaan erillisellä suostumuksella).

Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, yritys tai organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), verkkoyhteyden IP-osoite, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin tuotteisiin sekä palveluihin liittyvät tiedot kuten asiakaspalautteet ja arvostelut, rekrytointiin liittyvät tiedot kuten CV:t, työhistoria ja työkokemustiedot.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan mm. nettisivustoa käytettäessä, nettilomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas, työntekijä tai muu sidosryhmään kuuluva henkilö luovuttaa tietojaan.

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta muille tahoille markkinointitarkoituksiin.

Jos tuotteen toimitus, palvelun tuottaminen tai laki vaatii, luovutamme välttämättömät tiedot mm. seuraaville kolmansille osapuolille: – taloushallintokumppanit – sähköisten palveluiden tuottajat – rekrytointikumppanit

– viranomaiset

Osa tiedoista kuten arvostelut ja asiakaspalautteet voidaan julkaista siltä osin kun on sovittu asiakkaan kanssa.

Tietoja ei siirretä rekisterinpitäjän toimesta EU:n ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden ja alihankkijoiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostitse) yllä mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöihin EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamista rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudetkuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostitse) yllä mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

11. Evästeet

Eväste (cookie) on sivuston pieni, käyttäjän omalle päätelaitteelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien laitteita tai tiedostoja. Lisätiedot evästeistä Viestintäviraston sivulta.

Sivustollamme käytetään evästeitä palvelujen ja toimintojen tekniseen toteuttamiseen sekä kehittämiseen.

Käytämme Google Analytics -sovellusta saadaksemme tietoja sivuston käyttötavoista. Lisätiedot Google Analytcisin tietosuojasta: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=fi

Käyttäjä voi sallia tai estää evästeiden käytön tietokoneellaan muuttamalla selaimen asetuksia. Monet toiminnot ja palvelut kuitenkin edellyttävät, että verkkosivusto tallentaa käyttäjän tekemät valinnat. Jos evästeet estetään, kaikkia sivuston toimintoja ja palveluja ei voida käyttää.

2. Vuokrausehdot ohjattu Paintball

Ehdot voimassa 1.1.2024 jälkeen tehdyissä varauksissa. Hinnat sisältävät alvin.

Soulvette Oy (jäljempänä yritys) kanssa tekemäsi vuokrasopimuksen mukaan; sinä olet vuokralainen ja yritys on vuokranantaja. Näitä vuokrausehtoja sovelletaan yrityksen ja vuokralaisen (yksityishenkilö tai yritys) välillä tehtyyn vuokrasopimukseen.

Yrityksen vuokraus tapahtuu aina seuraavilla jäljempänä määritetyillä ehdoilla, jotka yhdessä verkkosivujen kanssa muodostavat vuokranantajan ja vuokralaisen välisen sopimusperustan. Vuokrasopimukseen tehdyt lisäykset pätevät vain, jos ne on tehty kirjallisessa muodossa.

Vuokralaisen on oltava aina täysi-ikäinen varausta tehdessä.

Yrityksen (Soulvette Oy)  järjestämissä tapahtumissa asiakkaalla on oltava oma vakuutus joko yrityksen kautta tai oma vapaa-ajan vakuutus. Vastuuvakuutuksemme (Soulvette Oy:n työntekijöiden osalta) kattaa sellaiset tilanteet, joissa asiakasta on selkeästi laiminlyöty jättämällä kertomatta esim. turvallisuusseikoista ja tästä johtuen aiheutui onnettomuus.

Soulvette Oy noudattaa kuluttaja-asiamiehen suosituksia sopimusehdoiksi soveltuvin osin elämystapahtumien järjestämisessä. 

1. Soveltamisala

Näitä ehtoja sovelletaan elämystapahtumaa koskevaan sopimukseen, kun yrittäjä tarjoaa yksityiselle asiakkaalle taikka kahden tai useamman asiakkaan ryhmälle elämyspalveluja. Ehtoja sovelletaan myös soveltuvin osin kun elämyspalveluja tarjotaan toisille yrityksille tai yhteisöille.

2. Määritelmä

Elämyspalvelulla tarkoitetaan näissä ehdoissa Soulvette Oy:n järjestämiä yksityisten ja yritysten ohjattuja paintball-pelitapahtumia. Tapahtumiin saattaa olla yhdistetty majoitus- tai/ja kokouspalveluja. Niihin liittyvät ehdot löytyvät omista kategorioistaan.

3. Sopimuksen syntyminen

Sopimus syntyy ja nämä ehdot tulevat osapuolia sitoviksi, kun osapuolet ovat sopineet tapahtuman järjestämisestä joko tarjouksen hyväksymisen tai muun sopimuksen perusteella esim. sähköpostitse. Hyväksyntään riittää sähköpostikirjeenvaihto, josta tämä on todennettavissa. Varaukset vahvistetaan aina sähköpostitse, joten ilman kirjallista vahvistusta, varaus ei ole sitova. Varausvahvistuksen yhteydessä lähetetään aina myös erillinen turvallisuusohje, johon oletetaan asiakkaiden tutustuvan ennen tapahtumaa.

4. Maksuehdot

Yrityksillä: Kaupan todetaan syntyneen, kun asiakas on vahvistanut saamansa sähköpostin. Varausmaksu lähtee parin päivän sisällä sopimuksen hyväksymisestä ja se tulee suorittaa 7 päivän sisällä. Varausmaksu on 50% tapahtuman oletetusta kokonaissummasta (joka on sovittu ja hyväksytty erikseen sähköpostivahvistuksen yhteydessä).  

Varausmaksua ei palauteta, sillä tapahtumat vaativat aina ennakkovalmisteluja. Varausmaksun suuruus on kuitenkin neuvoteltavissa elämys- ja kokouspaketin suuruuden perusteella. Loppulasku maksetaan 2 viikkoa ennen tilaisuutta ilmoitetun hlömäärän perusteella etukäteen. Kaikki laskut tulee olla maksettua ennen tapahtuman alkua.

Mikäli tapahtuman ajankohtaan on lyhyempi aika, niin siinä tapauksessa varausmaksu lähtee maksuun heti ja loppulaskun eräpäivä on ennen varauksen alkamista.

Yksityisillä: Kaupan todetaan syntyneen, kun asiakas on vahvistanut saamansa sähköpostin. Varausmaksu on max 30% tapahtuman oletetusta kokonaissummasta (joka on sovittu ja hyväksytty erikseen sähköpostivahvistuksen yhteydessä).

Loppusumma voidaan maksaa sovitusti etukäteen laskulla tai maksaa paikan päällä käteisellä, pankkikortilla tai erilaisilla virikeseteleillä. 

Kaikkien osallistujien maksut tulee olla maksettu ennen pelitapahtuman alkua.

Mikäli asiakas ei noudata maksuehtoja, yrittäjällä on oikeus (ei velvollisuus) katsoa varaus peruuntuneeksi ja sopimus puretuksi. Varausmaksun maksamatta jättäminen ei poista asiakkaan maksuvelvollisuutta. 

Yrittäjä voi erikseen hyväksyä suosituksia lievemmät maksuehdot. Tällöin maksuehdoista tulee sopia ajoissa ja yhteisymmärryksessä. Lievemmät maksuehdot eivät poista asiakkaan maksuvelvollisuutta peruutustapauksissa.

5. Asiakkaan oikeus purkaa sopimus

Mikäli asiakas (kuluttaja-asiakas, ei yritysasiakas) äkillisesti sairastuu vakavasti, voidaan tapahtuma siirtää eteenpäin. Jos asiakas sattuisi kuolemaan, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus ja saada takaisin palvelusta maksettu summa (toimistomaksu 50€ pidätetään).

Jos kyseessä on yritys, joka peruu tapahtuman ilman force majeure -syytä, niin pidätämme varausmaksun. Soulvette Oy pystyy yleensä aina tarjoamaan vaihtoehtoista päivää myös force majourin ollessa syynä eli sen vuoksi varausmaksua ei palauteta, vaan päivämäärä siirretään molemmille yhteisesti sovittuun ajankohtaan.

Esteestä on ilmoitettava viipymättä yritykselle. Palvelun käyttämisen estävä sairaus ja tapaturma on osoitettava lääkärintodistuksella ja todistus koskee vain tätä yhtä henkilöä, joka on sairastunut (ei koko yritystä/tiimiä). Jos siis yksi henkilö on esimerkiksi koronassa, niin se ei ole peruste koko tilaisuuden perumiselle eikä myöskään siirrolle.

6. Yrittäjän (Soulvette Oy) oikeus purkaa sopimus

Yrittäjällä on oikeus purkaa sopimus tai keskeyttää palvelun suorittaminen, mikäli ylivoimainen este kuten tulipalo, luonnonmullistus, viranomaisten toimenpide, lakko tai muu näihin verrattava ennalta arvaamaton ja yrittäjästä riippumaton tapahtuma estää tai olennaisesti vaikeuttaa palvelun toteuttamista. 

Jos sopimus puretaan, asiakkaalle on etsittävä yhteisymmärryksessä uusi päivämäärä. Jos päivä ei ole siirrettävissä, niin Soulvette Oy:n peruessa itse tilaisuuden, yrityksellä on myös velvollisuus palauttaa maksut asiakkaalle. Toimistomaksu 50€ pidätetään.  

Sateinen ja tuulinen sääolo ei ole este tapahtuman suorittamiselle. 

Yrittäjän on viipymättä ilmoitettava asiakkaalle mahdollisesta esteestä, jos tapahtuma jää sen vuoksi toteuttamatta.

7. Vastuu sopimuksen toteuttamisesta

Yrittäjä vastaa siitä, että asiakas saa sopimuksen mukaiset palvelut sellaisena kuin ne on markkinoitu tai sellaisena kuin kunkin varauksen osalta on erikseen sovittu. Kuitenkin työntekijöiden sairastapausten sattuessa pidätämme oikeuden elämysten muokkaamiseen, jotta saamme päivän toteutettua parhaalla mahdollisella tavalla.  Sesonkipäivät ovat myös kalliimpia kuin toiset eli hinnat saattavat vaihdella.

8. Osapuolten vakuutukset

Soulvette Oy:n järjestämissä tapahtumissa asiakkaalla on oltava oma vakuutus joko yrityksen kautta tai oma vapaa-ajan vakuutus. Vastuuvakuutuksemme (Soulvette Oy:n työntekijöiden osalta) kattaa sellaiset tilanteet, joissa asiakasta on selkeästi laiminlyöty jättämällä kertomatta esimerkiksi turvallisuusseikoista ja tästä johtuen tapahtui onnettomuus.

9. Osapuolten vastuu ja vahingonkorvaukset

Asiakkaalla on oikeus korvaukseen siitä välittömästä vahingosta, jonka yrittäjän suorituksessa oleva virhe on hänelle aiheuttanut (esimerkiksi vakava laiminlyönti turvallisuusohjeiden läpikäymisessä), edellyttäen että virhe tai vahinko johtuu yrittäjän tai hänen apunaan käyttämän muun elinkeinonharjoittajan huolimattomuudesta. Korvattavia vahinkoja ovat esimerkiksi virheestä asiakkaalle aiheutuneet ylimääräiset menot tai muut kulut.

Yrittäjä ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä tai luonnonolosuhteiden johdosta tai muusta ennalta-arvaamattomasta syystä, jota yrittäjä tai hänen apunaan käyttämä elinkeinonharjoittaja ei olisi voinut estää huolellisesti menetellenkään. Yrittäjän on ilmoitettava asiakkaalle esteestä viipymättä ja pyrittävä toimimaan niin, että asiakkaan kärsimä vahinko jää mahdollisimman pieneksi.

Asiakkaan on noudatettava palvelun käyttämiseen liittyviä yrittäjän antamia ohjeita ja määräyksiä ja hän on vastuussa vahingoista, jotka hän aiheuttaa yrittäjälle tai kolmansille osapuolille.

Asiakas on velvollinen huolehtimaan siitä, että hänellä on palvelun käyttämisen edellyttämät voimassaolevat asiakirjat kuten kuvallinen henkilökortti ja vakuutusturva, jonka hän katsoo tarvitsevansa.

Jos asiakas ei käytä kaikkia sovittuja palveluja tai käyttää niitä vain osittain, hänellä ei ole tällä perusteella oikeutta hinnan alennukseen tai maksun palautukseen, vaikka tarjoukseen sidottu osallistujamäärä ei täyttyisi.

Emme myöskään palauta rahoja, jos osa porukasta sairastuu viime tingassa. Olemme varautuneet tapahtumaan varaamalla kentän ja henkilökunnan, joten yrityksen kulut eivät pienene. 

Yrityksen henkilökunnalla on oikeus poistaa osallistuja tapahtuma-alueelta, mikäli osallistuja ei noudata varomääräyksiä tai henkilökunnan ohjeita. Ääritapauksessa voidaan koko ohjelmanumero tai tapahtuma perua, mikäli osallistujien fyysinen tai henkinen kunto ja käyttäytyminen antavat siihen aihetta. Tässä tapauksessa emme palauta rahoja!

Jos asiakkaan/yrityksen työntekijät rikkovat paikkoja, oksentavat tai aiheuttavat muuta haittaa Soulvette Oy:lle, on yrityksellä oikeus laskuttaa ulkopuolisella taholla teetettyjen tuntien perusteella kyseistä asiakasryhmää. 

10. Huomautukset ja riitojen ratkaisu

Asiakas on velvollinen tekemään välittömästi yrittäjälle tai tämän edustajalle huomautuksen mahdollisista puutteista, jotka voidaan korjata jo palvelun käytön aikana. Muut mahdolliset huomautukset (joita ei olisi voitu korjata palvelun käytön aikana) ja muut korvausvaatimukset on tehtävä kirjallisesti yrittäjälle viimeistään viikon kuluttua palvelun käytön päättymisestä.

Kirjalliset reklamaatiot tulee osoittaa suoraan Soulvette Oy:n yhteyshenkilölle Juha Stenmanille: info@suvilahdentila.fi.

Soulvette Oy saattaa kuvata videolle tai valokuvina osan tapahtumista ja materiaalia saatetaan käyttää promomateriaaleissa tai/ja kotisivuilla. Kuvia otettaessa pyritään siihen, että ihmisiä ei pystytä tunnistamaan. Jos kuitenkin ette halua olla mukana mahdollisissa kuvissa, niin ilmoittakaa siitä erikseen tai pyytäkää poistamaan mahdollinen kuvan sen jälkeen, kun havaitsette sen materiaaleissa. Kiitos yhteistyöstä!

3. Vuokrausehdot majoitus (kokous, sauna ja yöpyminen)

Ehdot voimassa 1.1.2024 jälkeen tehdyissä varauksissa. Vuokrasopimus todetaan syntyneen, kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet suullisesti tai kirjallisesti ehdot, vuokra-ajan, vuokrahinnan ja varaus on merkitty mökin verkkosivujen kalenteriin. Hinnat sisältävät alvin.

Soulvette Oy (jäljempänä yritys) kanssa tekemäsi vuokrasopimuksen mukaan; sinä olet vuokralainen ja mökin/asunnon omistaja on vuokranantaja. Näitä vuokrausehtoja sovelletaan mökin ja vuokralaisen välillä tehtyyn vuokrasopimukseen.

Yrityksen vuokraus tapahtuu aina seuraavilla jäljempänä määritetyillä ehdoilla, jotka yhdessä verkkosivujen kanssa muodostavat vuokranantajan ja vuokralaisen välisen sopimusperustan. Vuokrasopimukseen tehdyt lisäykset pätevät vain, jos ne on tehty kirjallisessa muodossa.

Vuokralaisen on oltava täysi-ikäinen mökkiä/asuntoa varattaessa.

1. Vuokra-aika
Vuokratodistukseen merkityt saapumis- ja lähtöajat ovat aina voimassa. Vuokrausasiakirjojen sisältämistä tiedoista käy ilmi, milloin loma-asunto on muuttovalmis. Loma-asunto tulee aina luovuttaa sovittuun lähtöaikaan mennessä. Jos lähtöaikaa ei noudateta, voidaan periä lisämaksu ylimenevältä ajalta 20€/alkavalta tunnilta. Avain luovutetaan vain, mikäli koko vuokra on maksettu ja vuokralainen esittää kuvallisen henkilökortin.

2. Mökki/asunto
2.1 Mökin/asunnon käyttö
Jos muuta ei ole sovittu vuokranantajan kanssa, niin mökkiä/asuntoa ei saa käyttää kuin lomailutarkoitukseen.

Jos vuokranantaja saa tietoonsa/kuulee, että mökillä on epäasiallista käyttäytymistä/häiriöitä, niin vuokranantajalla on oikeus poistaa vuokralainen/vuokralaiset mökiltä heti.

2.2 Henkilöiden lukumäärä
Mökki/asunto ja siihen liittyvä tontti on tarkoitettu aina enintään sen henkilömäärän käyttöön, joka on mainittu internetissä. Tähän enimmäishenkilömäärään sisältyvät myös lapset iästä riippumatta.

Jos mökkiä/asuntoa tai tonttia käyttävien henkilöiden määrä ylittää sallitun enimmäismäärän, vuokranantajalla on oikeus poistaa ylimääräiset henkilöt paikalta ilman ennakkovaroitusta.
Ellei vuokralainen noudata tällaista poistumiskäskyä 3 tunnin kuluessa poistumiskäskyn antamisesta, vuokranantajalla on oikeus irtisanoa vuokrasopimus päättymään välittömästi ja ilman muuta ennakkovaroitusta poistaa kaikki kohteen käyttäjät paikalta ja olla palauttamatta maksettua vuokraa.

2.3 Teltat ja asuntovaunut
Telttojen pystyttäminen ja asuntovaunujen tai vastaavien sijoittaminen mökin tontille tai tontin läheisyyteen on ilman erillistä lupaa kiellettyä. Vuokranantajalla on oikeus vaatia sellaiset poistettaviksi välittömästi. Ellei vuokralainen noudata tällaista määräystä viipymättä, vuokranantajalla on oikeus irtisanoa vuokrasopimus päättymään välittömästi ja ilman muuta ennakkovaroitusta poistaa kaikki kohteen käyttäjät paikalta ja olla palauttamatta maksettua vuokraa.

2.4 Kotieläimet ja allergia
Mökissä/asunnossa ovat sisäsiistit lemmikit sallittuja. Lemmikeistä tulee aina ilmoittaa varauksen yhteydessä ja ne saattavat maksaa lisää. Mökki/asunto siivotaan aina vuokralaisten jäljiltä, mutta vuokranantaja ei ole miltään osin vastuussa vuokralaiselle mökissä mahdollisesti aiheutuvista allergisista reaktioista.

2.5 Melu
Vuokralaisen tulee huomioida mahdolliset lähistöllä olevat naapurit ja asuintalot. Erityisesti kovaääniseen meluun tulee kiinnittää huomiota ulkona ja yöaikaan. Katso tarvittaessa tarkemmin: Naapuruussuhdelaki § 17.

Vuokralaiset voivat myös mökkialueella tai asunnossa joutua yllättäen alttiiksi metsäkoneiden, liikenteestä tai vastaavasta aiheutuvalle melulle. Vuokranantajan ei voida katsoa olevan vastuussa meluhaitoista.

Alueella järjestetään myös päiväaikaan (klo 10-20.00) ohjattuja paintball-tapahtumia. Mökiltä on kentälle vajaa 200m ja suoraa näköyhteyttä ei ole, mutta kentältä voi ajoittain kuulua ääniä/kiljahduksia pelaajien toimesta.

2.6 Vene
Jos vuokranantaja luovuttaa veloituksetta käyttöön veneen, vuokralainen on lainaajana vastuussa veneen käytöstä sekä myös siitä, että veneessä on käytön aikana lakisääteiset varusteet. Kaikki veneessä olevat henkilöt ovat velvollisia käyttämään sopivan kokoisia pelastusliivejä. Vuokralainen vastaa itse siitä, että kaikki käyttävät pelastusliivejä, eikä vuokranantaja ole velvollinen antamaan vuokralaisen käyttöön pelastusliivejä. Vuokralainen ei voi siten olla varma siitä, että loma-asunnossa on saatavilla pelastusliivejä kaikkia käyttäjiä varten. Alle 16-vuotiaat lapset voivat käyttää venettä ainoastaan aikuisten seurassa. Vuokralainen on turvallisuussyistä velvollinen noudattamaan kaikkia vuokranantajan antamia veneen käyttöön liittyviä ohjeita. Vuokralainen on velvollinen veneen jokaisen käyttökerran jälkeen jättämään veneen asianmukaiseen kuntoon hyvin kiinnitettynä ja lukittuna sekä palauttamaan avaimet niille osoitettuun paikkaan. Vuokranantajaa ei voi asettaa vastuuseen veneen käytön yhteydessä tapahtuvista onnettomuuksista ja vahingoista.

2.7 Palju
Vuokralainen on itse vastuussa paljun käytöstä. Lapset eivät saa oleskella allasalueella ilman aikuisten valvontaa. Lemmikkien pesu tai uittaminen paljussa on ehdottomasti kielletty. Paljua käytettäessä tulee noudattaa ohjeita ja paljun väärinkäytöksistä seuraa korvausvelvollisuus. Paljua lämmittäessä tulee noudattaa äärimmäistä huolellisuutta ja muistaa, että kamiina ja piippu saattavat olla kuumia.

2.8 Tupakointi
Tupakointi on ehdottomasti kielletty sekä mökissä että muissakin sisätiloissa. Mikäli sisätiloissa on tupakoitu seuraa siitä 250€ lisälasku.

3. Hinnat ja maksut

Kaikki hinnat on ilmoitettu euroissa ellei muuta ole mainittu. Varaus on sitova välittömästi riippumatta siitä, millä tavalla varaus tehdään. Varaus vahvistetaan aina sähköpostilla ja varaus on sitova vasta, kun varausmaksu/koko varaussumma on maksettu. Varausvahvistukseen tulee vastata vuorokauden sisällä, paitsi jos varaukseen on aikaa alle viikko, niin silloin varausvahvistukseen tulee vastata saman vuorokauden sisällä. Loppusumma maksetaan pankkisiirtona, Mobilepayllä tai käteisellä mökin esittelyn yhteydessä, jos käteisellä maksaminen on etukäteen sovittu.

3.1
Ellei maksuehtoja noudateta, sitä pidetään sopimusrikkomuksena ja vuokranantajalla on oikeus ilman ennakkoilmoitusta irtisanoa tehty vuokrasopimus, mutta se voi mahdollisuuksien rajoissa ennen sopimuksen irtisanomista ilmoittaa asiasta etukäteen vuokralaiselle. Vuokrasopimuksen irtisanominen ei vapauta vuokralaista vuokranmaksuvelvollisuudesta, ja sopimussuhdetta säännellään kohdassa 6 määritettyjen peruutusta koskevien sääntöjen mukaisesti.

3.2
Yrityksellä on mahdollisuus periä pantti mm. siivous- ja rikkoutumiskulujen varalta. Pantti palautetaan, kun yritys on todennut, että mökki on samassa kunnossa kuin ennen vuokrausta. Yrityksellä on oikeus päättää, koska pantti peritään. Erityisesti panttia saatetaan käyttää ryhmien kohdalla.

3.3
Pidätämme oikeudet hinnanmuutoksiin.

4. Peruutus/muutokset

Peruutus ja muutokset voidaan tehdä ainoastaan kirjallisesti sähköpostilla info@suvilahdentila.fi ja se on voimassa vasta siitä päivästä lähtien, jona se on saapunut vuokranantajalle.

4.1

Vuokran maksamatta jättäminen ei ole peruutus!

4.2

Varauksen peruuttamisesta pidätetään 20% vuokrahinnasta. Mikäli varauksen peruutus tehdään myöhemmin kuin 21 vuorokautta ennen loman alkua, veloitetaan koko vuokra.


Asiakkaalla on oikeus saada maksamansa vuokra takaisin, lukuun ottamatta 20%:n peruutuskulua, mikäli peruutus johtuu syystä, että asiakas itse tai hänen kanssaan yhteistaloudessa asuva henkilö äkillisesti sairastuu, joutuu vakavaan onnettomuuteen tai kuolee. Peruutuksesta on ilmoitettava tällöin viipymättä ja tapahtuma on osoitettava luontevalla tavalla (lääkärintodistus yms.). Mikäli peruutus tapahtuu loman aikana tai myöhemmin kuin 48 tuntia ennen varausajankohdan alkua, ei asiakkaan maksamaa vuokrasummaa korvata.

4.3

Mikäli asiakas haluaa muuttaa lomansa ajankohtaa, hän peruu ensin aikaisemman varauksensa (ehtojen mukaisesti) ja varaa sitten uuden.


4.4
Jos vuokralainen voi itsensä sijasta hankkia toisen vuokralaisen samaksi ajanjaksoksi ja samalla hinnalla, vuokranantaja hyväksyy nimenmuutoksen veloituksetta. Asiasta tulee ilmoittaa kirjallisesti.


5. Sähkö-, vesi- ja jätemaksut sekä polttopuut
Sisältyvät normaalikäytöllä vuokrahintaan.


6. Loppusiivous
Vuokralainen on velvollinen luovuttamaan asunnon puhdistettuna ja perusteellisesti siivottuna. Vuokralaisen on muun muassa kiinnitettävä erityistä huomiota jääkaapin, lieden ja saniteettilaitteiden ja -tilojen puhdistukseen. Jätä loma-asunto aina samanlaiseen kuntoon, jollaisessa itse haluat sen olevan paikan päälle saapuessasi. Loppusiivouksen voi tilata maksua vastaan vuokranantajalta. Loppusiivouksen puutteellisuudesta tai tekemättä jättämisestä aiheutuvista kustannuksista lähetetään vuokralaiselle lasku, mikä on vähintään kaksi kertaa normaalin siivousmaksun verran.

Jos loppusiivous kuuluu vuokrahintaan tai jos loppusiivous on tilattu etukäteen, oletuksena on, että mökki/asunto on jätetty normaalin käytön mukaiseen kuntoon. Tähän ei sisälly esimerkiksi juotujen pullojen/tölkkien kerääminen mökistä tai sen ympäristöstä tai erilaisten eritteiden korjaaminen. Näistä jokainen huolehtii itse tai niiden siivoamisesta lähetetään lasku. Samoin lemmikkien mahdollisten jätösten kerääminen tontilta ja mökin ympäristöstä on automaattisesti loppusiivouksesta ulkona. Myös niistä jokainen lemmikinomistaja huolehtii itse.


7. Vahingot
Vuokralainen on velvollinen huolehtimaan vuokraamistaan tiloista asianmukaisella tavalla ja luovuttamaan ne samanlaisessa kunnossa kuin ne olivat hänen muuttaessaan asuntoon normaalista kulumisesta johtuvaa asunnon tason heikkenemistä lukuun ottamatta. Vuokralainen on mökin omistajan suhteen vastuussa vuokra-aikana syntyvistä mökkiin/asuntoon ja/tai sen irtaimistoon kohdistuvista vahingoista, joita aiheuttavat vuokralainen itse tai muut henkilöt, joille vuokralainen on antanut pääsyn vuokraamaansa mökkiin/asuntoon. Vuokralainen on vastuussa vähäisistä vahingoista tai irtaimiston katoamisesta. Vuokra-aikana syntyneitä vahinkoja koskeva reklamaatio tehdään, mikäli puutteesta on ilmoitettu tai se voidaan todeta normaalissa tarkistuksessa, ennen kuin vuokra-ajan päättymisestä on kulunut kolme viikkoa edellyttäen, ettei vuokralainen ole toiminut petollisesti.


8. Puutteet, reklamaatio ja korjaukset
Vuokrakohde luovutetaan vuokralaiselle moitteettomassa kunnossa. Jos vuokralainen havaitsee loma-asuntoa vastaanottaessaan, että asunnon siivous on puutteellista tai että asunnossa ilmenee vahinkoja tai puutteita, vuokralainen on velvollinen tekemään viipymättä reklamaation, sillä muussa tapauksessa vuokralainen menettää oikeutensa vedota puutteisiin. Siivousta koskevat reklamaatiot on esitettävä välittömästi. Vahinkoja tai puutteita koskevat reklamaatiot on tehtävä mahdollisimman nopeasti ja viimeistään 72 tunnin kuluessa vuokra-ajan alkamisesta tai puutteen tai vahingon toteamisesta. Reklamaatiot tulee osoittaa vuokranantajalle sähköpostitse info@suvilahdentila.fi. Vuokralainen on velvollinen omalta osaltaan rajoittamaan vahinkoja, puutteita ja virheitä ja myötävaikuttamaan siihen, että vuokranantajalle aiheutuu mahdollisimman vähän tappiota.

Vuokranantajalla on oikeus korjata mahdollisia vikoja ja puutteita. Vuokralaisella on reklamaatiotapauksessa velvollisuus sallia se, että vuokranantaja voi kohtuullisen määräajan puitteissa korjata mahdollisen puutteen tai vahingon. Jos vuokralainen lähtee pois loma-asunnosta ennen vuokra-ajan umpeutumista sopimatta asiasta etukäteen vuokranantajan kanssa, se tapahtuu vuokralaisen omalla vastuulla ja omaan lukuun. Tällöin piilee vaara, ettei vuokralainen pysty irtisanomaan vuokrasopimusta olennaisten puutteiden takia tai vaatimaan korvausta tai suhteellista hinnanalennusta sillä perusteella, että puute heikentää vuokrakohteen arvoa vuokralaisen näkökulmasta. Tämä johtuu siitä, että vuokralainen itse on estänyt mahdollisen vahingon korjaamisen.


Ellei esitettyä reklamaatiota ole vuokralaisen mielestä ratkaistu tyydyttävällä tavalla vuokra-aikana, se tulee asian jatkokäsittelyä silmällä pitäen esittää kirjallisesti vuokranantajalle viimeistään 14 päivän kuluessa vuokra-ajan päättymisestä. Kirjalliset reklamaatiot lähetetään osoitteeseen info@suvilahdentila.fi. Mahdollinen korvausvastuu käsittää ainoastaan välittömän taloudellisen vahingon. Vuokranantajaa ei voida asettaa vastuuseen välillisestä vahingosta tai muusta kuin taloudellisesta (aineettomasta) vahingosta.


9. Lainsäädäntö
Näihin ehtoihin ja niistä ilmeneviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lainsäädäntöä, minkä molemmat osapuolet hyväksyvät tällä sopimuksella. Tästä sopimuksesta johtuvat erimielisyydet ratkaistaan mökin sijaintipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa.


10. Poikkeukselliset tapahtumat
10.1
Mikäli vuokrausta ei voida toteuttaa tai jos sen toteuttaminen hankaloituu olennaisesti johtuen sellaisista seikoista tai sellaisesta ylivoimaisesta esteestä kuin esimerkiksi sota, luonnonkatastrofi tai saastumisesta aiheutuvat katastrofit, kuivuus, muut poikkeukselliset sääolosuhteet, epidemia, rajojen sulkeminen, liikenneolosuhteet, valuuttakaupan keskeyttäminen, lakko, työsulku ja vastaava ylivoimainen este, jota ei ole voitu ennakoida vuokrasopimusta tehtäessä, vuokranantajalla on oikeus peruuttaa vuokrasopimus eikä vuokranantajan voida katsoa olevan vastuussa mainituista tapauksista. Vuokranantajalla on ylivoimaisen esteen sattuessa oikeus saada pitää kaikki vuokralaisen maksamat varauskustannukset.


10.2
Vuokranantajan ei voida katsoa olevan vastuussa hyönteisten mahdollisesti mökissä tai tontilla aiheuttamasta tuhosta tai vuokranantajan kiinteistöön kohdistuvasta varkaudesta, vahingonteosta tai vastaavasta.


11. Muita tietoja
11.1
Jos vuokralainen tekee vuokranantajan kanssa erityisen kirjallisen sopimuksen, joka yhdessä tai useammassa suhteessa poikkeaa normaaleista vuokraehdoista, vuokranantajan muut vuokraehdot pysyvät siitä huolimatta voimassa.


11.2
Yritys vuokraa varausjärjestyksessä. Mökit ovat tarjolla vuokralle useammassa paikassa, joten mahdollisen päällekkäisvuokrauksen tapahtuessa, varausjärjestys ratkaisee mökin vuokraajan. Mahdollisia päällekkäisvuokrauksia yritetään välttää pitämällä varauskalenterit ajantasalla, mutta sellaisen tapahtuman sattuessa kyseessä on inhimillinen virhe, josta ei voi valittaa. Mahdollinen jo maksettu varausmaksu palautetaan tällaisessa tapauksessa kokonaisuudessaan.

11.3

Yrityksellä on oikeus tarkastaa jokaisen vuokraajan luottotiedot ennen varauksen alkamista. Vuokraaja voi halutessaan kieltää luottotietojen tarkastuksen ilmoittamalla siitä yritykselle varauksen yhteydessä. Yritys voi halutessaan kieltäytyä vuokraamasta mökkiä vuokraajalle.

11.4
Vuokranantaja ei vastaa kuva- tai/ja painovirheistä. Oletuksena kuitenkin luonnollisesti on, että internetissä olevat kuvat ja tekstit vastaavat mahdollisimman hyvin totuutta.


11.5
Vuokranantaja on esittänyt kaikki internetissä annetut tiedot mahdollisimman totuudenmukaisesti. Koska kyse on yksityisomistuksessa olevasta mökistä, annettuihin tietoihin saattaa tulla muutoksia. Vuokranantaja ei ole vastuussa tästä.

4. Vuokrausehdot vuokrakalusto (peräkärry, traileri jne.) 

Soulvette Oy (jäljempänä yritys) kanssa tekemäsi vuokrasopimuksen mukaan; sinä olet vuokralainen ja yritys on vuokranantaja. Näitä vuokrausehtoja sovelletaan yrityksen ja vuokralaisen (yksityishenkilö tai yritys) välillä tehtyyn vuokrasopimukseen.

Yrityksen vuokraus tapahtuu aina seuraavilla jäljempänä määritetyillä ehdoilla, jotka yhdessä verkkosivujen kanssa muodostavat vuokranantajan ja vuokralaisen välisen sopimusperustan. Vuokrasopimukseen tehdyt lisäykset pätevät vain, jos ne on tehty kirjallisessa muodossa.

Vuokralaisen on oltava aina täysi-ikäinen varausta tehdessä.

Vuokrakaluston minimiveloitus on yksi vuorokausi.

Vuokrakalustoa haettaessa vuokralaisen tulee esittää voimassaoleva henkilötodistus ja maksaa kalusto käteisellä. Samalla tehdään aina kirjallinen vuokrasopimus kaluston käytöstä, joka sitoo molempia osapuolia.

Vuokralleottaja (eli asiakas) on velvollinen kalustoa vastaanottaessaan tarkastamaan kaluston kunnon. Mikäli kalusto antaa aihetta huomautuksiin, vuokralleottajan on tehtävä siitä ilmoitus vuokranantajalle viipymättä.

Asiakkaan tulee käyttää peräkärryä huolellisesti vain sille tarkoitettuun tavanomaiseen käyttöön, peräkärryä ei saa käyttää maa-ainesten siirtoon.

Kalusto on puhdistettava käytön jälkeen (mikäli se on likaantunut).

Asiakas vastaa siitä, että kalustoa kuljettavalla kuljettajalla on voimassa oleva ajo-oikeus, jonka ajo-oikeusluokka oikeuttaa kuljettamaan ko. kalustoa. Asiakas vastaa mahdollisista pysäköintimääräyksien rikkomisista tai muusta käytöstä aiheutuneista sakoista ja maksuista sekä maksaa ne itse. Vuokranantaja on oikeutettu luovuttamaan vuokraajan tiedot viranomaisille näiden maksujen perimistä varten ja muiden viranomaistoimintaa vaativien tilanteiden selvittämiseksi.

Tavanomaisia hoito- ja ylläpitotoimenpiteitä lukuunottamatta vuokralleottaja ei saa korjata tai kolmannella osapuolella korjauttaa vuokrakalustoa ilman vuokranantajan antamaa suostumusta.

Kalusto on palautettava takaisin sovittuun palautuspaikkaan viimeistään vuokrauksen päättymisajankohtana tyhjänä ja puhdistettuna ja muutoin samassa kunnossa, kuin se oli vuokralle luovutettaessa. Kalusto tulee palauttaa samaan paikkaan, josta vuokraus on tapahtunut ellei muuta ole kirjallisesti sovittu. Vuokrauksen päätyttyä kalusto on lukittava aisalukolla ja avain palautettava sovittuun paikkaan. Palauttamalla avaimen vuokralainen suostuu siihen, että kalusto voidaan vapauttaa varauksesta, vaikka vuokra-aika ei olisi vielä päättynyt. Mikäli kalusto palautetaan sovittua palautusajankohtaa myöhemmin ilman vuokranantajan lupaa tai tyhjentämättömänä/puhdistamattomana, on vuokranantajalla oikeus veloittaa korvaus ( 100,00€ ) ja tarvittaessa vaatia korvaus myös vuokranantajalle aiheutuneista muista vahingoista.

Kalustoa ei saa viedä Suomen rajojen ulkopuolelle ellei siitä ole erikseen vuokranantajan kanssa sovittu.

Kalusto on vakuutettu vuokranantajan toimesta. Asiakkaan omavastuu varkaus- ja vahinkotapauksessa on 500€. Peräkärryn renkaan puhkeamisen ja peräkärryn ylikuormittumisen aiheuttamat vahingot kuuluvat asiakkaan vastuulle.

Mikäli vuokrakaluston luovutus viivästyy tai ei tapahdu sovitusti, asiakas voi vaatia korvausta, alennusta tai purkaa sopimuksen. Korvauksen enimmäismäärä on rajattu vuokra-ajan vuokraan. Vuokranantaja ei vastaa luovutuksen viivästymisestä, kaluston käytöstä tai rikkoutumisesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai välittömistä kustannuksista tai vahingoista.

Mikäli asiakas haluaa perua vuokrauksen, tulee se tehdä puhelimitse tai sähköpostitse viimeistään 24h ennen vuokrauksen alkamista. Vuokrauksen peruutuksesta perimme   5€ käsittelymaksun, joka vähennetään palautettavasta vuokrasta.

5. Vuokrausehdot vuokravarusteille (Paintball)

Soulvette Oy (jäljempänä yritys) kanssa tekemäsi vuokrasopimuksen mukaan; sinä olet vuokralainen ja yritys on vuokranantaja. Näitä vuokrausehtoja sovelletaan yrityksen ja vuokralaisen (yksityishenkilö tai yritys) välillä tehtyyn vuokrasopimukse

Yrityksen vuokraus tapahtuu aina seuraavilla jäljempänä määritetyillä ehdoilla, jotka yhdessä verkkosivujen kanssa muodostavat vuokranantajan ja vuokralaisen välisen sopimusperustan. Vuokrasopimukseen tehdyt lisäykset pätevät vain, jos ne on tehty kirjallisessa muodossa.

Vuokralaisen on oltava aina täysi-ikäinen varausta tehdessä.

Asiakas ja osallistujat käyttävät vuokrattavaa kalustoa omalla vastuullaan ja ovat itse vastuussa aiheuttamastaan vahingosta itselle, varusteille tai kolmansille osapuolille.  

1. Soveltamisala

Näitä ehtoja sovelletaan vuokrasopimukseen, kun yritys tarjoaa yksityiselle asiakkaalle tai kahden tai useamman asiakkaan ryhmälle vuokravarustepalveluja. Ehtoja sovelletaan myös soveltuvin osin, kun vuokravarustepalveluja tarjotaan toisille yrityksille tai yhteisöille.

2. Määritelmä

Vuokravarustepalvelulla tarkoitetaan näissä ehdoissa paintball-varusteiden vuokraamista vastinetta vastaan asiakkaan käyttöön määräajaksi.

3. Sopimuksen syntyminen

Sopimus syntyy ja nämä ehdot tulevat osapuolia sitoviksi, kun osapuolet ovat sopineet tapahtuman järjestämisestä joko tarjouksen hyväksymisen tai muun sopimuksen perusteella esim. sähköpostitse. Hyväksyntään riittää sähköpostikirjeenvaihto, josta tämä on todennettavissa. Varaukset vahvistetaan aina sähköpostitse, joten ilman kirjallista vahvistusta, varaus ei ole sitova. Varausvahvistuksen yhteydessä lähetetään aina myös erillinen turvallisuusohje, johon oletetaan asiakkaiden tutustuvan ennen tapahtumaa.

4. Maksuehdot

Vuokraus maksetaan ennakkoon. Mikäli varauksen alkuun on aikaa (yli 2 viikkoa), niin varausmaksu 20% tulee maksaa heti ja loppusumma erääntyy noin viikkoa ennen varauksen alkua. 

Mikäli varauksen alkuun on alle 2 viikkoa, niin koko varaus maksetaan heti ennakkoon.

Mikäli asiakas ei noudata maksuehtoja, yrittäjällä on oikeus (ei velvollisuus) katsoa varaus peruuntuneeksi ja sopimus puretuksi. Varausmaksun maksamatta jättäminen ei poista asiakkaan maksuvelvollisuutta. 

Yrittäjä voi erikseen hyväksyä suosituksia lievemmät maksuehdot. Tällöin maksuehdoista tulee sopia ajoissa ja yhteisymmärryksessä. Lievemmät maksuehdot eivät poista asiakkaan maksuvelvollisuutta peruutustapauksissa.

Ellei toisin sovita, vuokra maksetaan aina etukäteen tilille. Vuokra-ajan ylimenevältä ajalta lankeava vuokra maksetaan vuokravarusteiden palautuksen yhteydessä. Jos palautus myöhästyy yli 30min, niin yritykselle maksettava sanktio on 100€. Asiakkaan tulee myös heti informoida yritystä, jos tietää myöhästyvänsä sovitusta palautusajasta. 

5. Vuokravarusteita koskevat määräykset

Asiakas on valvollinen tarkastamaan vastaanottamansa tuotteet. Asiakas kuittaa allekirjoituksellaan vastaanottaneensa vuokrasopimuksessa mainitut tuotteet. 

Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokravarusteelle huolimattomuudesta tai virheellisestä käsittelystä tai puutteellisesta puhdistuksesta aiheutuneet kustannukset. Vuokranantaja vastaa kaluston normaalista kulumisesta aiheutuneista kustannuksista.

Asiakas on velvollinen korvaamaan tuhoutuneen tai kadonneen varusteen uushankinta-arvon mukaisesti.

Yritys ei vastaa asiakkaan varusteiden käytöstä aiheutuvista välittömistä tai välillisistä kustannuksista tai vahingoista. 

Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää vuokrasopimusta tai luovuttaa vuokravarusteita kolmannelle henkilölle ilman yrityksen kirjallista lupaa. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan yritykselle, missä vuokravarusteita kulloinkin käytetään. Vuokravarusteet on palautettava puhdistettuna. Puhdistus tarkoittaa pintapuolisen irtolian irroittamista. Yritys vastaa haalarien pesusta sekä varusteiden lopullisesta puhdistamisesta ja huollosta.  

Mikäli asiakas rikkoo sopimuksen ehtoja, on yrityksellä oikeus purkaa sopimus ja ottaa vuokratut varusteet haltuunsa asiakasta kuulematta. Asiakas on velvollinen korvaamaan yritykselle aiheutuneet kustannukset. 

6. Asiakkaan oikeus purkaa sopimus

Mikäli asiakas (kuluttaja-asiakas, ei yritysasiakas) äkillisesti sairastuu vakavasti, joutuu vakavaan onnettomuuteen tai kuolee, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus ja saada takaisin vuokravarustepalvelusta maksettu hinta vähennettynä toimistomaksulla (toimistomaksu on aina 50€). Maksuja ei kuitenkaan palauteta, mikäli varusteiden käyttäminen on jo aloitettu. 

Esteestä on ilmoitettava viipymättä yritykselle. Palvelun käyttämisen estävä sairaus ja tapaturma on osoitettava lääkärintodistuksella ja todistus koskee vain tätä yhtä henkilöä, joka on sairastunut (ei koko yritystä/tiimiä). Jos siis yksi henkilö on esimerkiksi koronassa, niin se ei ole peruste koko varauksen perumiselle eikä myöskään siirrolle.

7. Asiakkaan oikeus purkaa sopimus ilman erityistä syytä

Viimeistään 14 päivää ennen vuokrauksen alkamista kuluitta. 

Myöhemmin kuin 14 päivää, mutta viimeistään 48 tuntia ennen vuokrauksen alkamista, maksamalla 50% vuokravarustepalvelun kokonaishinnasta. 

Mikäli sopimus puretaan myöhemmin tai asiakas ei ilmoita yritykselle ennen vuokrauksen alkamista perumisesta, yrittäjällä on oikeus periä vuokravarustepalvelun koko hinta. 

Asiakkaalla on oikeus siirtää vuokraus toiseen ajankohtaan myöhemmin kuin 14 päivää, mutta viimeistään 48 tuntia ennen vuokrauksen alkamista ilman lisäkuluja. Asiakas voi siirtää vuokrauksen ajankohtaa kerran. Siirron voi tehdä maksimissaan kolmen kuukauden päähän alkuperäisestä vuokra-ajankohdasta. 

Mikäli asiakas haluaa muuttaa vuokravarustepakettien määrää alkuperäisestä varausmäärästä, tulee ilmoitus siitä tehdä viimeistään 48 tuntia ennen yritykselle. Muussa tapauksessa veloitetaan alkuperäisen varauksen vuokravarustepakettien kokonaismäärä, vaikka niille kaikille ei olisi tarvetta.

Sateinen ja tuulinen sääolo ei ole este vuokrauksen suorittamiselle eikä missään muodossa pätevä perumissyy. 

8. Yrittäjän (Soulvette Oy) oikeus purkaa sopimus

Yrittäjällä on oikeus purkaa sopimus tai keskeyttää vuokrauksen suorittaminen, mikäli ylivoimainen este kuten tulipalo, luonnonmullistus, viranomaisten toimenpide, lakko tai muu näihin verrattava ennalta arvaamaton ja yrittäjästä riippumaton tapahtuma estää tai olennaisesti vaikeuttaa vuokrauksen toteuttamista.

Jos sopimus puretaan, asiakkaalle on palautettava jo maksettu vuokrasumma kokonaisuudessaan. Toimistomaksu 50€ pidätetään.

Yrittäjän on viipymättä ilmoitettava asiakkaalle mahdollisesta esteestä, jos tapahtuma jää sen vuoksi toteuttamatta.

Yrityksellä tai sen edustamalla henkilöllä on oikeus keskeyttää asiakkaan vuokravarusteiden käyttö tai kieltää yksittäistä henkilöä sitä käyttämästä. Mikäli varomääräyksiä tai yrityksen ohjeita ei noudateta, ääritapauksessa voidaan koko vuokraus perua, mikäli asiakkaan tai asiakkaiden fyysinen tai henkinen kunto ja käyttäytyminen antavat siihen aihetta. Asiakkaan tulee esimerkiksi olla selvinpäin ja toimintakuntoinen vuokravarusteita haettaessa. 

9. Vastuu sopimuksen toteuttamisesta

Yritys vastaa siitä, että asiakas saa sopimuksen mukaiset palvelut sellaisena kuin ne on markkinoitu tai sellaisena kuin kunkin varauksen osalta on erikseen sovittu. 

Yritys pidättää oikeuden perua vuokraus tai sen osa ilman hyvitystä asiakkaalle, mikäli vuokravarusteita ei ole saatavilla sovittua määrää järjestelmissä olleen teknisen vian vuoksi. 

10. Osapuolten vastuu ja vahingonkorvaukset

Asiakkaalla on oikeus korvaukseen siitä välittömästä vahingosta, jonka yrittäjän suorituksessa oleva virhe on hänelle aiheuttanut (esimerkiksi vakava laiminlyönti turvallisuusohjeiden läpikäymisessä), edellyttäen että virhe tai vahinko johtuu yrittäjän tai hänen apunaan käyttämän muun elinkeinonharjoittajan huolimattomuudesta. Korvattavia vahinkoja ovat esimerkiksi virheestä asiakkaalle aiheutuneet ylimääräiset menot tai muut kulut.

Yrittäjä ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä tai luonnonolosuhteiden johdosta tai muusta ennalta-arvaamattomasta syystä, jota yrittäjä tai hänen apunaan käyttämä elinkeinonharjoittaja ei olisi voinut estää huolellisesti menetellenkään. Yrittäjän on ilmoitettava asiakkaalle esteestä viipymättä ja pyrittävä toimimaan niin, että asiakkaan kärsimä vahinko jää mahdollisimman pieneksi.

Asiakkaan on noudatettava vuokravarusteiden käyttämiseen liittyviä yrittäjän antamia ohjeita ja määräyksiä ja hän on vastuussa vahingoista, jotka hän aiheuttaa yrittäjälle tai kolmansille osapuolille.

Asiakas on velvollinen huolehtimaan siitä, että hänellä on vuokravarusteiden käyttämiseen edellyttämät voimassaolevat asiakirjat kuten kuvallinen henkilökortti ja vakuutusturva, jonka hän katsoo tarvitsevansa.

Jos asiakas ei käytä kaikkia sovittuja vuokravälineitä tai käyttää niitä vain osittain, hänellä ei ole tällä perusteella oikeutta hinnan alennukseen tai maksun palautukseen.

11. Huomautukset ja riitojen ratkaisu

Asiakas on velvollinen tekemään välittömästi yritykselle tai tämän edustajalle huomautuksen mahdollisista puutteista, jotka voidaan korjata jo vuokravarusteiden käytön aikana. Muut mahdolliset huomautukset (joita ei olisi voitu korjata vuokravarusteiden käytön aikana) ja muut korvausvaatimukset on tehtävä kirjallisesti yrittäjälle viimeistään viikon kuluttua vuokravarusteiden käytön päättymisestä.

Kirjalliset reklamaatiot tulee osoittaa suoraan Soulvette Oy:n yhteyshenkilölle Juha Stenmanille: info@suvilahdentila.fi.

Näihin ehtoihin ja niistä ilmeneviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lainsäädäntöä, minkä molemmat osapuolet hyväksyvät tällä sopimuksella. Tästä sopimuksesta johtuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen sijaintipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa.